Hyundai представи най-големия си електрически SUV досега. Новият Ioniq 9 идва със седем места и множество технологии, за да се погрижи за комфорта и сигурността на своите пасажери.
Ioniq 9 дебютира в Лос Анджелис, като САЩ се очаква да са един от големите пазари за модела. Компанията обаче подчертава, че премиерата е световна и колата ще достигне множество пазари, включително и европейския.
Hyundai казва, че Ioniq 9 е насочен към хората, които ценят технологиите и свързаността, но същевременно дават голямо значение на простора, личното пространство и релаксирането. Това подсказва и в каква посока е разработен новият голям SUV.
Големият простор в интериора е гарантиран, като е придружен с дизайн, който залага на обли елементи, успокоителни тонове и усещане за луксозен салон. Разчита се много и на естествената светлина, която осветява интериора през големия панорамен покрив.
Електрификацията позволява на Ioniq 9 да има изцяло равен под за още повече простор и комфорт. Може да се поръчат и подвижни задни седалки на втория ред, които да се завъртат назад към третия ред, когато колата не се движи.
На разположение е и подобрената плъзгаща конзола Universal Island 2.0, която улеснява съхранението на предмети и движението в интериора. Има и подвижни подлакътници.
Мястото за багаж също е огромно – до 1323 литра при сгънат трети ред седалки. А когато всички седалки се използват, мястото за багаж е 620 литра. Има и още място под предния капак – 88 литра и 52 литра, съответно за версията на Ioniq 9 със задно задвижване или със задвижване на четирите колела. На разположение са още 18,2 литра място в Universal Island 2.0.
Таблото се откроява с големия извит панорамен дисплей, който комбинира два 12-инчови дисплея, амбиентно осветление и футуристичен стил. Колата изобилства от технологии, включително ъпдейти по въздуха, Features on Demand – платформа за абониране за допълнителни функции и услуги като динамична анимация на осветлението при отваряне на вратите, музика и др.
От всички седалки са налични USB-C портове способни да зареждат устройства със 100W. Климатичната система е със независима задна зона, оптимизирана за ситуации като къмпинг и др. Има дори UV-C функция за дезинфекция на малки предмети. Системата за озвучение е от 14 говорителя и е дело на Bose.
Разбира се, има и много технологии за сигурност. Те са последно поколение и са над 10, като се грижат за стабилността, движението в лентите, престрояване, превенция на удари, защита на пешеходци, мониторинг на сляпата точка и др.
Hyundai са се постарали големият Ioniq 9 да е приятен за каране. Специалното обезшумяване увеличава комфорта, като има и система за активна шумоизолация. А управлението на колата е предвидимо и динамично, благодарение на системите за контрол на шасито.
Самото задвижване може да се осигури от три конфигурации. Стандартната е с един електромотор с 215 к.с. и пробег над 620 км. Ще се предлага и версия с два електромотора със задвижване и на предната ос (предният е 90 к.с.), както и трета Performance AWD модификация с два 215 к.с. – по един за всяка ос. Тази версия ще спринтира до 100 км/ч от място за 5,2 секунди. Средната модификация ще „бяга“ за 6,7 секунди, а базовата - 9,4 сек.
Всички версии поддържат и бързо презареждане до 350kW. Тогава батерията, която е 110,3kWh, ще се зарежда от 10% до 80% за 24 минути. Архитектурата поддържа V2L функция и както 400V, така и 800V зареждане.
Hyundai не съобщава цените на Ioniq 9 засега. Доставките ще започнат първо в САЩ и Южна Корея през първото полугодие на 2025 г., а в Европа и останалите пазари – след това.